PRZEKŁADNIE HYDRAULICZNE

Zębatkowa przekładnia kierownicza, zwana potocznie maglownicą, jest elementem układu kierowniczego przenoszącym ruch obrotowy kierownicy na ruch mechanizmu zwrotnicy czego skutkiem jest skręt kół. Układ kierowniczy jest jednym z najważniejszych elementów współczesnych samochodów, bezpośrednio odpowiadającym za bezpieczeństwo i komfort jazdy.

 Do typowych objawów zużycia przekładni kierowniczej zaliczamy:

  • wycieki oleju
  • stuki podczas jazdy na nierównej powierzchni
  • luz odczuwalny na kole kierownicy
  • brak płynności w pracy koła kierownicy
  • zanik wspomagania układu kierowniczego
  • znoszenie pojazdu na prawą lub lewą stronę

 

 Przyspieszone zużycie przekładni wynika najczęściej z narażania jej na przeciążenia spowodowane uderzeniami w przeszkody na jezdni czy pokonywanie ubytków w nawierzchni, szczególnie podczas skrętu kół. Niekorzystne jest także częste kręcenie kołami podczas postoju pojazdu.

Często do zużycia maglownicy dochodzi także w wyniku uszkodzenia osłon drążków kierowniczych. Zanieczyszczenia, które dostają się do ich wnętrza doprowadzają do uszkodzenia uszczelniaczy, tuleji prowadzących oraz korozji samej listwy zębatej.

Kompleksowa naprawa przekładni kierowniczej wykonywana w naszym Serwisie obejmuje:

  • demontaż maglownicy z pojazdu
  • mycie / piaskowanie obudowy
  • rozmontowanie na części
  • kontrolę zużycia poszczególnych podzespołów
  • poddanie szlifowaniu skorodowanych powierzchni
  • wymiana elementów uszczelniających oraz tuleji prowadzących
  • regulację luzu
  • przeprowadzenie testów kontrolnych na specjalistycznym stanowisku pomiarowym, symulującym pracę przekładni w samochodzie
  • montaż przekładni w pojeżdzie
  • regulację geometrii zawieszenia HUNTER

 

PRZEKŁADNIE ELEKTRYCZNE EPS

Elektryczne wspomaganie kierownicy EPS (ang. Electric Power Steering) coraz powszechniej zastępuje w nowych pojazdach hydrauliczne i elektrohydrauliczne systemy wspomagania, będąc bardziej przyjazne środowisku a przy tym łatwiej nadaje się do współpracy z innymi elektronicznymi systemami samochodów od swoich poprzedników.

Do typowych usterek elektrycznych przekładni kierowniczych zaliczyć należy pojawianie się luzów objawiających się charakterystycznymi stukami, usterki w obrębie elektronicznych modułów sterujących, uszkodzenia czujników siły i kierunku skrętu oraz awarie elektrycznego silnika odpowiedzialnego za siłę wspomagania.

Proces regeneracji przekładni elektrycznej obejmuje:

  • demontaż podzespołu z pojazdu
  • dokładne oczyszczenie,
  • rozmontowanie przekładni na części,
  • wymianę tulei prowadzących oraz regulację luzu listwy zębatej,
  • diagnostykę i naprawę modułów elektronicznych,
  • podłączenie naprawionej przekładni pod specjalistyczny komputer, co pozwala na dodatkową diagnostykę parametrów pracy i przeprowadzenie czynności kalibracyjnych,
  • montaż przekładni w pojeździe
  • regulację geometrii zawieszenia HUNTER

 

SYSTEMY ELEKTROHYDRAULICZNE EHPS

Przejściowym rozwiązaniem pomiędzy wspomaganiem hydraulicznym, a elektrycznym stosowanym przez producentów samochodów, jest system elektrohydrauliczny EHPS (ang. Electro-Hydraulic Power Steering). Jest to rozwiązanie łączące w sobie cechy wspomagania hydraulicznego oraz zalety systemów elektrycznych. Cechą charakterystyczną tego systemu jest stosowanie pompy elektrycznej sterowanej przez moduł elektroniczny, której praca jest zależna wyłącznie od potrzeb - pompa włączana jest okresowo, co ma pozytywny wpływ na zużycie paliwa oraz samej pompy.

Do typowych usterek tego systemu należą awarie występujące w przekładniach hydraulicznych (stuki, wycieki) oraz uszkodzenia elektroniki sterującej pracą pompy, co zazwyczaj objawia się całkowitym brakiem wspomagania kierownicy oraz sygnalizacją kontrolki na desce rozdzielczej pojazdu.

Regeneracja systemów elektrohydraulicznych łączy w sobie czynności typowe dla przekładni hydraulicznych polegające na likwidacji luzów przekładni i usunięciu przyczyn wycieków, oraz dla przekładni elektrycznych polegających głównie na naprawach elektroniki pompy oraz przeprowadzeniu czynności diagnostycznych i kalibracyjnych w wykorzystaniem specjalistycznych komputerów.

 


Oferta regeneracji dotyczy pojazdów osobowych, terenowych oraz dostawczych. Cały proces naprawy dokonywany jest na miejscu, co pozwala na oszczędność czasu - zazwyczaj potrzebujemy kilku godzin na przeprowadzenie kompleksowej naprawy.

Profesjonalnie wykonana regeneracja przy wykorzystaniu części wyłącznie najwyższej jakości pozwoli Państwu na bezpieczne i komfortowe użytkowanie pojazdu przez długi czas, przy znacznie mniejszym wydatku finansowym niż w przypadku zakupu nowego podzespołu.